مديركل تعاون روستايي: با توجه به وجود 5 شركت تعاوني روستايي در بهاباد و تعداد زياد اعضاي آن، استقرار اداره در اين شهرستان ضروريست.


به گزارش روابط عمومي فرمانداري بهاباد مديركل تعاون روستايي استان يزد با سرپرست فرمانداري بهاباد در محل فرمانداري ديدار كرد.


در ابتداي اين نشست سرپرست فرمانداري بهاباد استقرار اداره تعاون روستايي در بهاباد را خواستار شد و اظهار داشت: شهرستان بهاباد داراي پنج شركت تعاوني روستايي فعال در بخش هاي مختلف مي باشد و اعضاي آن قريب به چهارهزار نفر است.


"ابوالقاسم دهقان" افزود: يكي از دلايل شكل گيري تعاوني ها خدمت رساني هرچه بيشتر به روستائيان و كشاورزان در جهت تأمين مايحتاج زندگي و نيز فروش محصولاتشان در بازار است و اين فرمانداري آمادگي دارد جهت خدمت رساني هرچه بيشتر به روستاييان، كشاورزان و دامداران منطقه، همكاري لازم جهت ارتقاء نمايندگي تعاون روستايي بهاباد به اداره را داشته باشد.


وي همچنين از اختصاص مبلغ دويست ميليون ريال از اعتبارات شهرستان در شوراي برنامه ريزي استان جهت احداث نمايشگاه دائمي عرضه مستقيم محصولات كشاورزي و دامپروري در شهرستان خبر داد و قول مساعد داد مبلغ دويست ميليون ريال نيز به صورت وام قرض الحسنه جهت احداث اين نمايشگاه پرداخت شود.


در ادامه جلسه مديركل تعاون روستايي استان ضمن تشكر از همكاري بسيار خوب فرمانداري بهاباد در راه اندازي نمايندگي تعاون روستايي در اين شهرستان بيان داشت: بهاباد داراي ظرفيت ها و پتانسيل هاي مطلوبي جهت گسترش فعاليت هاي شركت هاي تعاون روستايي است و ارتقاء نمايندگي تعاون روستايي اين شهرستان به اداره در اولويت مي باشد.


"محمدحسين مرشدي" افزود: نماينده محترم مردم در مجلس شوراي اسلامي طي نامه اي به وزير و همچنين به معاون رئيس جمهور مجوز استقرار اداره تعاون روستايي در شهرستان بهاباد را خواستار شده است.


وي ادامه داد: هم اكنون سه شهرستان بهاباد، ميبد و صدوق در استان فاقد اداره تعاون روستايي هستند.


مديركل تعاون روستايي استان اهداف سازمان تعاون روستایی را تأمین پیشرفت، گسترش و تقویت تعاون و توسعه عملیات اقتصادی، بازاریابی و بازرگانی و خدمات تعاونی در روستاها دانست كه در سه بُعد وظایف هدایتی، حمایتی و نظارتی قابل تقسیم است.

مرشدي افزود: آموزش اصول و ارزشهای تعاون، روش اداره تعاونی ها، اشاعه فرهنگ تعاون، تعلیم و تربیت نیروی انسانی و توسعه روابط فی مابین تعاونیها از جمله اهم وظایف هدایتی سازمان تعاون روستایی است. ارائه خدمات فنی و مشاوره ای، مالی و اعتباری و حقوقی، بازاریابی و بازاررسانی، تأسیساتی و زیربنایی و دفاع از منافع صنفی شبكه نیز از وظایف حمایتی این سازمان می باشد. ارائه خدمات حسابرسی، نظارت و راهنمایی و مراقبت در فعالیتهای مختلف تعاونی ها و ارائه خدمات در جهت تهیه و تنظیم بودجه، اسناد مالی، آئین نامه و مقررات از جمله وظایف نظارتی سازمان می باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا